Uusimmat uutiset

Säännöt

Lataa sääntökirja tästä alta!

FHRA Drag Racing sääntökirja vuodelle 2018 on nyt julkaistu. Sääntökirjan selaaminen sähköisessä muodossa on helppoa. Ristiviittaukset näkyvät paksunnettuna ja niitä klikkaamalla pääset siirtymään ristiviitteen osoittamaan kohtaan. Sisällysluettelo toimii samoin. Korjatut tai muuttuneet kohdat on merkattu keltaisin alleviivauksin, jotta ne paremmin erottuisivat.

Jätämme vanhemmat sääntökirjat myös esille ja mahdolliset muutokset julkaistaan tällä sivulla. Finnish Hot Rod Association FHRA ry varaa syytä erikseen ilmoittamatta oikeuden korjata, tai muuttaa sääntökirjaa, lisätä siihen osia, tai poistaa siitä tietoja milloin tahansa julkaisemalla uudistuksista teknisiä bulletiineja.


Päivitetty 22.2.2019 klo. 16:22

Sivu 198 FHRA 2019 vaatimusluettelon numerointia on korjattu oikeiksi. Viittaukset  sääntökirjan tekniset yleissäännöt kappalenumeroihin olivat virheellisiä. Kiitokset Poriin.


Päivitetty 12.2.2019 klo. 10.55

SC-ryhmä lisätty listaan. Uusi lisäys: Dragster-, Altered- ja Funnycar- tyyppisille autoille sallitaan yksi lähtöviivan ylittävä burnout. Päivitykset siirretty sääntökirjaan.

2.4.7 DR BURNOUT

Kaikki kilpailulähtöä edeltävät burnoutit eli renkaiden lämmitykset saa suorittaa vain siihen rajatulla alueella. Burnoutin saa aloittaa vasta apulähettäjän tai lähettäjän merkistä. Mikäli ajoneuvo burnoutin aikana rikkoontuu, on se joko ajettava tai hinattava kilpailusuuntaan rataa pitkin pois lähtöalueelta tai työnnettävä takaisin varikolle moot­tori sammutettuna.

Keskiviivan ylittäminen burnoutin tai lähtövalmistelun aikana ei johda hylkäykseen. Fire burnoutit ehdottomasti kielletty. Ainoastaan kuljettaja saa koskea ajoneuvoon bur­noutin aikana.

Renkaiden lämmitys paikallaan ei saa kestää yli 5 sekuntia.

Comp-, SC-, SPS-, TD-, PS-, SC-, TS- ja SPET-autoille sallitaan yksi lähtöviivan ylittävä burnout. ProET: Dragster-, Altered- ja Funnycar- tyyppisille autoille sallitaan yksi lähtöviivan ylittävä burnout.

Pro-ryhmille burnout säännöt FIA sääntökirjan mukaisesti.

Muut ryhmät eivät saa ylittää lähtöviivaa ennen kuusen käynnistymistä.

FHRA voi muuttaa näitä käytäntöjä, milloin tahansa niin halutessaan Pro-ryhmiä lukuun ottamatta.


Päivitetty 17.1.2019 klo. 10:48

Kohdasta puuttui muutosta merkaava keltainen korostusmerkintä.

2.4.15 DR BRACKET RACING

Bracket -kilpailu koostuu harjoituksesta ja pudotusajosta. Harjoitusten jälkeen kukin kil­pailija valitsee oman ihanneaikansa (dial-in) sekunnin sadasosan tarkkuudella. Dial-in -aika on merkittävä autoihin niin selvästi, ettei tulkinnallisuutta ilmene.

Umpikorisissa autoissa dial-in -aika on oltava sivuilla, tuulilasin oikeassa ja takalasin vasemmassa yläkulmassa, vähintään 76 mm (3″) korkeita.

Muissa autoissa dial-in -aika on oltava vähintään tornin puolella, suositellaan myös taaksepäin näyttävää. Katso kuva.

 

FHRA Drag Racing Sääntökirja 2019


Drag Racing Sääntökirja 2018

Drag Racing Sääntökirja 2017

Kiihdytysajon säännöt 2016

Kaikkien kilpailijoiden on tunnettava yleiset säännöt, tekniset yleissäännöt sekä oman ryhmän ryhmäkohtaiset säännöt.

FIA -ryhmien säännöt löytyvät FIA:n kotisivulta www.fia.com 

2019_fia_drag_racing_technical_regulations_and_race_procedures

Moottoriliiton Drag Race säännöt


Tiedoksenne:

Simpson Performance Products Snell SA 2015 Certified Voyager 2 Helmet Recall


Kuva: Santeri Ampuja, https://motorsport.kuvat.fi/

 

 

 

Google+